Hoe schrijf je een e -mail die onderweg is en aangepast aan je publiek? Welke fouten moeten worden vermeden om de impact van uw campagnes te verbeteren? Meteen de antwoorden!

Het schrijven van geoptimaliseerde e -mails is niet enhergh om vuil te sluiten. U moet de resultaten van uw inspanningen meten op basis van betrouwbare indicatoren . U kunt het bereiken van uw doelstellingen meten en uw strategie aanpassen zonder tijd te verspillen. Wat uw doelen ook zijn, u moet statistieken om uw voortgang bij te houden. Laten we in dit artikel 8 kijken naar KPI's om eerst te weten.

1-De kliksnelheid (CTR)

Kliktarief is het percentage recupecies dat op een of meer links in een e-mail klikte.

Dit is een essentiële KPI om de prestaties van elke e -mail geuren eenvoudig te evalueren. Je kunt zelfs de evolutie in de loop van de tijd volgen of prestaties over twee verschillende tijdsperioden. CTR gebruiken om A/B -testresultaten om manieren te vinden om nog meer klikken te genereren. Maar het meest interessante is dat de kliksnelheid u een concrete weergave geeft van het aantal contacten dat interageert met uw inhoud. Hiermee kunt u identificeren wie in uw contactlijst het meest geïnteresseerd is in uw merk of de aangeboden die u hebt aangeboden.

Gebruik de volgende formule :

Ctr = (Totaal klikken of unieke klikken / aantal afgeleverde e -mails) x 100

Voorbeeld: 600 klikken / 12.000 e-mails afgeleverd x 100 = 5% kliktarief

Kliknap
E -mail: hoe kan ik de verschillende statistieken bijhouden en interpreteren?

2 - De conversieratio

Conversieratio is het percentage recupecies dat op een link in een e -mail klikte en de gewenste actie heeft ondernomen.

Wanneer een van uw contacten op een e -mail klikt, is de volgende stap om conversie . Dit betekent dat u hen moet vragen om een ​​specifieke actie . Dit kan een formulier invullen, vragen om een ​​e -boek te citeren, een e -boek te downloaden of een product te kopen. Er zijn verschillende mogelijkheden . Als u bijvoorbeeld een downloadlink van een gratis e -boek in uw e -mail plaatst, worden alle contacten die deze downloaden automatisch als conversies beschouwd. Het hangt allemaal af van de knop of call-to-action (CTA) die u in uw e-mail plaatst. Evenzo moet de gebruikte CTA het algemene doel van de campagne.

formule om deze e -mail KPI te berekenen :

Conversieratio = (Totale conversie / totaal aantal afgeleverde e -mails) x 100

Voorbeeld: 500 contacten die de gewenste actie / 10.000 e -mails hebben afgeleverd x 100 = 5% conversieratio

3 - Het leverbaarheidspercentage

Het leverbaarheidspercentage is de verhouding tussen e -mails die de inboxen van hun Hales bereiken tot het aantal verzonden e -mails.

Het leverbaarheidspercentage is vaak gebaseerd op bounces of foutmeldingen die zijn ontvangen in verantwoordelijk voor de campagne. De resulterende fouten kunnen tijdelijk zijn (zachte bounces) of permanent (harde bounces). Hoe hoger het aantal bounces, hoe lager het aantal afgeleverde e -mails.

Als uw e -mailcampagne een hoge afleverbaarheidstarief krijgt, kan dit betekenen dat uw contactdatabase kwalitatief . Dit tarief kan echter werken wanneer u e -mailadressen verzamelt die niet zijn getest vóór de levering .

Als u de afleverbaarheidstarief van uw e -mailcampagne wilt verbeteren, zorg er dan voor dat u de balans opneemt op uw e -maillijst . Wat heeft het voor zin om geweldige campagnes te creëren als ze niet door de mensen lezen die het meest waarschijnlijk uw producten of diensten zullen kopen? Met een basis van meer dan 20 miljoen B2B -contacten die Magileads voor u beschikbaar stelt, krijgen uw berichten de zichtbaarheid die ze verdienen. Ontdek Magileads →

formule om het leverbaarheidstarief te berekenen :

Leverbaarheidspercentage = (Totaal aantal geleverde e -mails / totaal aantal verzendingen) x 100

Voorbeeld: 9.900 geleverd in totaal / 10.000 e -mails ruikt x 100 = 99% leverbaarheidspercentage

4 - Het openingspercentage

De e -mail met open tarief is het aantal geopend e -mails in vergelijking met het totale aantal afgeleverde e -mails.

Dit is een belangrijke KPI om de lift en prestaties van uw e -mailcampagne te meten. Als het tarief hoog is, betekent dit dat het onderwerp van de e -mail vertrouwen inspireert en de interesse van uw container. Het kan ook betekenen dat u een goed geoptimaliseerde contactbasis hebt. Als u een verouderde database gebruikt, kan dit de prestaties bepalen.

Om de open tarief van uw e -mailcampagnes te verbeteren, is dit wat u moet doen:

  • Identificeer de verwachtingen van uw contaisses en gebruik ze om hun interesse te wekken.
  • Stuur e -mails op het juiste moment, dinsdag en donderdag zijn de beste dagen. U kunt ook A/B -testen uitvoeren om de beste tijd te bepalen om te verzenden.
  • Geef prioriteit aan de meest betrokken contacten of degenen die al interesse hebben getoond in uw bedrijf of aangeboden.
  • Controleer de naam en koptekst van de container voordat u op de knop "Verzenden" klikt.
  • Gebruik een goede haak in de onderwerpregel van uw e -mail.
  • Neem de tijd om uw contactlijst te segmenteren.
  • Doe wat copywriting .

Om deze lijst te voltooien, lezen voor artikel:

U vindt hieronder de formule om de opentarief van de e -mail te berekenen:

Open tarief = (aantal geopend e -mails / aantal afgeleverd e -mails) x 100

Voorbeeld: 100 geopend / 500 e -mails e -mails aangekomen op bestemming x 100 = 20% open overstroming

5 - Het bouncepercentage

Bource -tarief is het percentage e -mails dat niet aan hun containet wordt afgeleverd uit het totale aantal e -mails dat tijdens een e -mailcampagne is verzonden.

Bounces geven aan dat het e -mailadres tijdelijk of permanent niet beschikbaar . Dit betekent dat er twee soorten bounces zijn:

  • Soft Bounce: het e -mailadres van de container is niet beschikbaar tijdelijk.
  • Hardbounce: het e -mailadres van de inhoud is permanent niet beschikbaar.

Het bouncepercentage houdt rekening met deze twee categorieën bounces. Ze moeten echter worden onderscheiden, omdat harde bounces veel probleemmatiger . Dit betekent dat u het contact moet bijwerken of het zeker uit uw lijst moet verwijderen. Aan de andere kant, als de bounce mist hoog is , betekent dit dat Mary -e -mails hun containers niet bereiken. Dit zou een directe impact hebben op de campagneprestaties.

formule om de bounce -missers te berekenen :

Bounce -tarief = (Aantal Emals niet geleverd / Aantal Emals Sen) x 100

Voorbeeld: 5 niet geleverd om emals / 500 e -mails te laden ruikt x 100 = 1% bouncepercentage.

6 - De groeisnelheid van de contactlijst

Dit percentage komt overeen met de groeisnelheid van de lijst met e -mailadressen in uw contactdatabase.

Uw contactenlijst kan niet bevroren worden, u moet bijwerken . Er zijn bedrijven die e -mail sluiten, geactiveerd door hun eigenaren of bijnamen die veranderen. Daarom moet u uw lijst altijd uitbreiden zodat deze niet verouderd raakt. U moet deze lijst vullen om uw bereik uit te breiden en uw publiek uit te breiden . Volgens Global Statistics is een e -mailcontactlijst ervaren natuurlijke erosie. Er wordt gezegd dat 22,5% van de contacten elk jaar verloopt. Het is Imperatif om de groei van uw lijst te behouden om de prestaties van uw e -mails te optimaliseren .

Om deze raptop te berekenen, is hier de formule om te gebruiken:

Lijstgroeipercentage = (aantal nieuwe abonnees - Aantal afmeldschrijven en spamrapporten / totaal aantal contacten op de lijst) x 100

Voorbeeld: (200 nieuwe abonnees - 100 Unsubescripbes en spamrapporten) / 800 e -mailadressen in de lijst x 100 =

7 - Global King

King is het algemene rendement op investering van uw e -mailcampagnes. Het is een tarief verkregen door het totale aantal ontvangsten te duiken door de totale uitgaven.

Om de prestaties van uw e -mailcampagne , is het essentieel om zijn algehele koning te kwantificeren . Het is een eenvoudige KPI, gemakkelijk te begrijpen en drukt een concreet resultaat uit. Een positief figuur geeft een winst , een negatief figuur dat wordt aangegeven met verlies . In de tweede doos zijn de totale kosten groter dan de exnessee. Als het inkomen gelijk is aan kosten, betekent dit een neutrale balans (geen winst, geen verlies).

formule om de algehele koning te berekenen :

King = [(waarde van extra verkoop gemaakt - campagnekosten) / campagnekosten] x 100

Voorbeeld: (€ 2.000 aan verkoop - € 200 investeren in de campagne / € 200 investeren in de campagne) x 100 = 900% rendement op investering.

Monitoring van King door een team
E -mail: hoe kan ik de verschillende statistieken bijhouden en interpreteren?

8 - Het churn -tarief

Het tarief van de UNBREBSCHREBBES is het percentage mensen dat heeft besloten om een ​​niet -tikje uit een e -mailcampagne of nieuwsbrief te hebben besloten.

Uitschrijven is niet altijd slecht nieuws, het kan goed en slecht zijn.

De heldere kant:

  • Dit tarief geeft duidelijk aan dat er iets mis is met de inhoud van uw e -mail . Hiermee kunt u gebieden voor verbetering detecteren.
  • Afmelden maakt het voor u gemakkelijker om gebruikers te identificeren die uit uw contactlijst moeten worden verwijderd. Ze doen ons een plezier door af te schrijven.

De slechte kant:

Deze e -mailen van KPI kan een aanzienlijke impact hebben op de afleverbaarheidspercentage van de campagne. Als dit percentage hoog is, betekent dit gewoon dat de inhoud niet interessant is voor de containers, of dat de contacten niet voldoende betrokken zijn. We sturen e -mails zodat ze hun doelen bereiken en deze mensen de gewenste actie uitvoeren. Maar niet zodat e -mails in spam of volledig worden genegeerd door forca. Daarom moeten we voorkomen dat we een hoge churn hebben.

Hier zijn enkele tips om te voorkomen dat uw contacten worden afgeschreven:

  • Bied gelukkig aangepast aan uw doelwit;
  • Neem de toon en de aanpak aan die u gebruikt voor het profiel van uw koper persona;
  • Reinig uw contactdatabase door inactieve of off-target contacten te verwijderen;
  • Inactieve subschrijvers opnieuw activeren en betrekken;

Ontdek de formule om de churn -snelheid te berekenen:

Afmelden tarief = (totaal afmelding / aantal e -mails afgeleverd) x 100

Voorbeeld: van 500 geleverde e -mails klikken 3 mensen op de link Afmelden. De churn rate is er (3/500) x 100 = 0,6%

E -mail